shh....

shh....

torstai 13. marraskuuta 2014

Tonttu(ko) toi joulumielen?


                                                

 


Kävin tänään omalääkärin juttusilla ja mun omasta halusta sairaslomaa ei jatkettu, eli saikku loppuu 23.11. Tiiän etten mä koko aikaa oo ihan loistokunnossa, mutt kukapa olis. Tuntuu, ett asiat vaan pahenee jos/kun mä vatvon niitä yksikseni kotona. Tottahan mä tarvin tän sairasloman erittäin kipeesti ja oon saanu levättyä, mutt jotenki tuntuu ett mun aika menee suurelta osin siihen ku kyttään ympärille ja panikoin onko tarpeeksi siistiä, onko tiskejä, onko pyykkejä, entä jos...pitäskö...tuoki vielä..mistä tuo pölypallo tuli...aaargh! Ja kumpa mä voisin jättää ne kaikki huomiotta, mutt ku en voi. En oo "turvassa" omassa kotona jos on kaaosta. Se tohtori kehotti mua kokeileen Oxaminin tilalla Melatoniinia sitten kun mieli antaa myöten ja pahin ahistus on ohi. Oon siis yöksi ottanu Mirtazapiinia sekä nyt saikun myötä tarvittaviksi tuli vanha tuttu Oxamin. Olipa selkeetä. :) Mutt jooh, tuollasia pikku muutoksia.
 
Lääkärikäynnin jälkeen menin kyläilemään pitkästä aikaa Katarooman luo ja sain päivän kahvikiintiön täyteen. Se on kyllä sellanen kyläpaikka ett aina on niin ku kotiin menis; voi hautautua pehmeän, lämpimän sohvan kulmaan ja hörppiä kahvia sekä olla vaan. Lisäksi sain kynsiin ihanan makiat kynsilakat joka ei olis töissä ollessa mahollista, nyt siis lakattiin kynnetkin. Vähän on sormet kyllä oudon näköset kun eipä mulla juuri koskaan oo kynnet lakattuna. Oli ihanaa. <3

Tänään ajattelin ett ois ollut hyvä nyrkkeilypäivä, mutt vaihoin suunnitelman juoksulenkkiin ja kahvakuulailuun. Ja sekös teki gutaa, uih! Nyt täytyy taas vähän skarpata tuon treenaamisen kans sillä se on jääny viime päivinä vähemmälle kun mieli on ollu maassa, tai noh, totaalisesti hukassa! Mutt nyt ku mieli on pikkusen parempi niin jaksaa ettiä lisäboosteria treenistä. :)

Treenin jälkeen mua  odotti yöpöydällä kortti ja kukkanen, joulukaktus. Liekkö joulutonttu tuonu ohikulkumatkalla..? Vai onkohan mulla jossain salainen ihailija..? :) Noh, niin tai näin niin kukka on ihana ja säilyy huomattavasti kauemmin ku ruusut tai muut maljakkokukat. Mutt vaikka kukka onki ihana niin kai meijän pitäis jutella asiat selviksi jotta huomiseen ei siityis mitään pahaa. :/
                                                     Näytetään IMG_20141113_221658.jpg
  
Huomenna olis vuorossa kaimani kanssa treffaamista kaupungilla, eli hiljanen ja totinen tapaaminen on tiedossa. Saa nähä joko kaupunki alkaa heräileen joulutunnelmaan! Se on yks ihanimmista tunteista, siis se kun vähitellen joulumieli alkaa hiipimään ja kaupunki valmistautuu juhlaan! Tai sitt mä vaan oon niin hölmö ja jouluhörhö ett haluan nähä asiat noin. Hah! :) En halua nähä niitä äkäsiä ja kiireisiä ihmisiä, karkin perään itkeviä lapsia ja heidän väsyneitä vanhempiaan, pitkiä ostosjonoja ja jatkuvasti toistuvia joulukarkelolauluja! Rakastan joulua, mutt en sitä kaikkea krääsää ja kiirettä, pakko-ostelua ja tekopirteyttä. Joulussa on tärkeintä se, ett saa viettää aikaa rakkaimpien kanssa kaikessa rauhassa, syödä hyvin ja tunnelmoida. Joulu on rauhan ja lämmön juhla.




3 kommenttia:

  1. Oli niiiiiin ihana käyä! Onneks noi bussit menee suoraan meiltä teille niin varo vaan, saatan tulla kylään usiamminki! :)

    VastaaPoista

Kiitos kun luit ja kuljit hetken kanssani. Arvostan jos jaat myös sanan tai toisenkin <3