shh....

shh....

sunnuntai 28. syyskuuta 2014

Kuolemia unessa..?

Mä oon parina viime yönä nähny ahistavia, painostavia unia. Jokaisessa unessa on ollu paljon eri tapahtumia ja sekamelskaa, mutt yhtäläistä niissä unissa on kuolema. Mä en kuole vaan aina joku muu. Mutta koskaan kuoleman tapahduttua mä en oo surullinen, mä en itke. Jokaisessa unessa mä oon miettiny ett entä jos oisin toiminu toisin, tai "jos oisin välittäny" tai "jos oisin jaksanu auttaa". Unissa mä tunnen huonoa omaatuntoa kaikesta, muiden kuolemista ja ihan mistä vaan. Mä en osaa sanoa tarkemmin, ett mikä unista tekee painostavia mutt aina kun herään niistä oon vaivan hiestä märkä ja pelkään. Menee jokunen tovi ett uskallan liikkua ja saan itteni kunnolla siihen hetkeen. Nukahan pian kyllä uudelleen, mutt aina tulee uus uni ja taas joku kuolee. Viime yönä kuoli ainakin mun sisko.

Mä oon miettiny kuolemaa viime aikoina muutenkin. En sillä tavalla ett haluaisin kuolla tai toivoisin pääseväni pian pois, vaan ihan yleisesti. Kohtaan kuolemia myös työssäni ja usein oon havahtunu ajattelevani ett miltä mä näyttäisin kyseisen vainajan tilalla? Laitettaisko mun rinnan päälle kukka, vai taiteltaisko valkoisesta lakanasta mun ruumiin päälle ristikuvio? Annettasko mun hiukset olla sekasin vai laitettasko mulle jakaus keskelle päätä? Monesti mietin ett siinä voisin oikiasti olla mä ja miten asiat sitten olis, muuttuisko mikään vai jatkuisko kaikki tismalleen kuten ennenkin. 



 

Mä näen kuoleman kauniina asiana. Kuolema on levollista ja rauhaisaa ikuista unta. Se voi pelastaa pahalta, mutt se voi myös tehdä tuhoa. Mutt kuka on se "KUOLEMA" joka saa päättää milloin kenenki aika on ja millä tavoin uneen vaipuu? Miks se laittaa toiset kärsimään ja toiset saa vain nukahtaa rauhassa? Miksi toisille aikaa ei anneta kuin tunti tai päivä ennen kuin he muuttuvat ikuisiksi enkeleiksi?

Mä oon ollu itsetuhoinen ja sitä aihetta voisin käsitellä joskus myöhemmin, en kuitenkaan nyt. Mun elämästä on lähteny ihmisiä itsemurhien, tapon, onnettomuuksien ja sairastumisien myötä. Oon nähny kuolemasta monia puolia ja siksi kai kuolemaan liittyviä asioita paljon mietin. En vaan ennen oo nähny näin monia kuolemia unissa noin tiiviinä pakettina ja oon miettiny ett mitä ne mahtaa tarkottaa vai onkohan se taas mun mielen tapa kertoa jostain vai käsitteleekö se taas jotain. En tiiä. :/

Huomenna olis terapia ennen iltavuoroon menoa. Sain viime käynnillä nivaskan papereita koskien sitä dissosiaatiohässäkkä-ryhmää koskien josta se lääkäri mua haastatteli ja huomenna mun pitäs antaa ne täytettynä omahoitajalle. Hmm... ja jos en väärin muista niin saan myöhemmin lisää papereita joihin laitetaan raksi ruutuun. noh, sen näkee mitä jatkossa tapahtuu.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun luit ja kuljit hetken kanssani. Arvostan jos jaat myös sanan tai toisenkin <3