shh....

shh....

perjantai 5. helmikuuta 2016

Kysymyksiä ja kummituksia.

Mun edellinen postaus on aiheuttanu vähän siellä ja täällä huolestumista ja harmia. Pahoittelen tätä. Mutt mä en tuu muuttamaan jatkossa yhtään mitään vaan kirjotan täysin samalla tavoin kaiken mieleni päältä sitä yhtään kaunistelematta. Blogi on mun kaatopaikka, turvapaikka ja se on myös teitä varten, mutt ensisijaisesti mulle itelleni. Mä en suodata enkä silottele sanojani vaan kerron rehellisesti miltä musta tuntuu, kaikessa kauheudessaan välittämättä muista tai muiden mielipiteistä. Anteeksi, mutt näin se on. Jonain päivinä mä voin hyvin, joinain taas erittäin huonosti. Annan kaiken näkyä tekstissä jota kirjotan. Ei tässä blogissa olis mulle muuten mitään järkeä jos yhä jatkaisin asioiden ja tunteitteni vähättelyä, salailua tai kaunistelemista.

Tänään oon siivonnu koko asunnon, purkiin pahan mielen tekemiseen. Pyyhkiin jopa pölyt jota vihaan yli kaiken sekä vaihettiin pojan huoneen järjestystä ja pyykitkin on tullu pestyä sekä tiskit tiskattua. Se niistä hehkutuksista.

Yritin saunassa käydessä miettiä, ett mistä kirjottaisin jotta jokainen postaus ei olisi mustaa pimeyttä ja itsemurhaa. Mutt mun päässä ei liiku yhtään mitään, silmätki harvakseltaan ja usein eri tahtiin.

Tehtäiskö sillain, sä kertoisit mistä haluat ett mä kirjotan tai kysy multa ihan mitä vaan mitä haluaisit tietää? Se vois olla mukavaa :) Jään siis odottelemaan.

Saunassa ollessa mulle tuli ajatus, ett mä en oo vieläkään tehny yhtä asiaa minkä oon halunnu tehä jo vuosien ajan ja päätin, ett jos vielä tepastelen kesällä täällä niin sitt on sen aika. Siis sen asian mitä en oo tehny. Eli viiä poika Suomenlinnaan. Oon käyny siellä ite kerran lapsena ja muistan pappani kertoneen kaikkia jänniä tarinoita (suurin osa varmasti keksittyjä) ja nauttineeni päivästä paljon. Äidiksi tultuani oon monesti haaveillu ett jonain päivänä vien pojan sinne, mutt aina se on jostain syystä jääny vaikka ollaan Helsingissä usein käyty. Jos mun suojelusenkeli on hereillä ja hoitaa tehtävänsä niin mä lupaan tänä kesänä viiä pojan Suomenlinnaan.

 Suomenlinnan kapeita ja pimeitä käytäviä/tunneleita pitkin kävellessä mä kuvittelin olevani sen linnan prinsessa ja asuvani siellä. Ja sitt kuvittelin mielessäni miltä sotilaiden kenkien kopse oli kuulostanut tai kuinka monta onnetonta rakkaustarinaa linnan muurien sisälle oli kätkeytyny. Kummitteleekohan siellä? Toivottavasti. :)







9 kommenttia:

  1. Tottakai kirjoitat juuri siten miltä susta tuntuu, just silloon!!!-eikä tosiaankaa tartte kaunistella MitääääääN!!!
    Mua lähinnä vihastutti se, ettei apua saa silloinku sitä pyytää >:( !?!!-ja siitä se huoli sit pöllähti :/ .... (anteeksi jos ylireagoin)
    Force with you!!!

    t. kaima

    VastaaPoista
  2. Komppaan kaimaasi. Kirjoitat totta kai tuntemuksesi. Se on tärkeää, että saat niitä purettua. Ja kiitos sulle kanssa tsempeistä. Kyllä täällä selvitään. Selvii sinäkin. Se vaatii paljon myös, että kykenee psykologille (jolla mä käyn) kertomaan omista pahimmistakin tuntemuksista. Mutta sen kynnyksen ylityksen jälkeen, jos sen tehdä pystyy, kyllä ainakin mulla helpotti. Mulla muuten myös poika, joka koulussa. Hän aina välillä huomas mun alakulon ( varsinkin nyt kun oon himassa saikulla), mutta ainakin tähän asti ollaan selvitty jutskaillen. Ja hei, se halailu ja läheisyys on tärkeetä kuten tiedätkin. Sori tää pitkä postaus.
    Ja vie ihmeessä Suomenlinnaan! Hyvä tavoite ja ihanan rauhoittavia paikkoja siellä. T:mikämänytolisinvähänehkäkansrikki

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, onpa mukava "tutustua" toiseen äiti-ihmiseen joka painii mielenterveyden kanssa. Vaikka en itseäni ihan perinteiseksi mammaksi luettele niin kuitenkin vanhemmuus ja äitiys tuo aina omat haasteensa kaikkeen mitä elämä eteen tuo. Ite tunnen mitä syvintä häpeää ja syyllisyyttä sairastumisestani ja ajattelen heti olevani surkea äiti koska hankaloitan muiden elämää. :/ Itse olen myös huomannut poikani tarkkailevan mua ja tunnustellen, ett onkohan mulla hyvä päivä vai oonko taas alakuloinen, vaikkakin pahimmat tuskan tunteet pidän kyllä pojalta piilossa.

      Poista
    2. Juu, äitiys jo itsessään on haasteellista ja sitten vielä kaikki muutkin elämän koukerot siihen mukaan. Mua taas pelottaa täällä töihinpaluu.. Mut hei, jaksamista. Meitä löytyy monia kanssa tallaajia, isompien ja pienempien ongelmien kanssa. Tsemppiä sinne terapiaan. Uskon, että ahdistaa mennä, mut sen hyödyt näkyy varmasti jo ja tulee näkymään tulevaisuudessa. Siis sun tulevaisuudessa. Jaksele ja pärjäile! T:vähänkansrikki

      Poista
  3. Höh. Onko mun kirjotukset aina iloisia ja täynnä elämän riemua? :D No ei. Itestä ne tuntuu kaikki olevan synkkiä synkkyyden perään... Että annahan palaa kaikki vaan just semmosena ku ne tuntuu ja tulee. Muusta viis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä ajatellutkaan muiden miellyttämistä ku mietin, ett vois välillä kirjottaa jostain muustakin. Se vaan tuntu siltä, ett välillä ois voinu todellakin kirjottaa jostain muusta kuin kuolemanhalusta mutt hankaluutta tuottaa just se kun itellä ei mielessä pyöri juurikaan mikään muu.

      Poista
  4. Mua kiinnostaa tietää, minkä verran sä oot pojallesi puhunut omista ongelmistasi ja miten? Kuinka avoin uskallat olla, miten piilotat olosi vai piilotatko jne. Oon mä varmaan joskus aiemminkin kysynyt, en vaan aina muista laittaa tota Ilmoita kommenteista -täppää, niin on voinut jäädä sun vastaus sitten näkymättä...

    Ja hei miltä susta kuulostais, oonko hirveän tungetteleva, jos kysyn, että jos kesällä eksytte tänne pk-seudulle, niin haluaisitko nähdä ihan livenä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä voisin seuraavaan postaukseen kertoo enemmän tuosta ett kuinka paljon poika mun asioista tietää ja miten yleensäkkin arki sujuu kun vanhempi on "hieman heikoilla". Vois olla hyvä itellekkin vähän miettiä tuota aihetta. Kiitos kysymyksestä :) Ja hei, tuo ehotus näkemisestä kuulostaa tosi hyvältä! Jos sä vaan uskallat nähä kuka täällä näppäimiä naputtelee niin treffaaminen ois loistava idea. :D

      Poista

Kiitos kun luit ja kuljit hetken kanssani. Arvostan jos jaat myös sanan tai toisenkin <3